3de graad

Een tijd geleden kregen de leerlingen van de derde graad de opdracht een tekening te maken voor het project Vurig wollebolle winterdorp. Met die tekeningen ging Made in Inox aan de slag. Een bedrijf waar we deze week onze ogen uitkeken, veel bijleerden en de handen uit de mouwen staken. 

We kregen een kijkje in de geschiedenis van het bedrijf, maar keerden ook even terug in de geschiedenis van het bewerken van metaal. We zagen de smid het metaal smelten in het vuur en het beslaan tot hij er een knoop in kon leggen. Deze knoop zal ons alvast helpen om wat we hier zagen en leerden niet meer te vergeten. 

Doorheen de uitgebreide rondleiding in het bedrijf werd ons duidelijk dat samenwerken, een agenda volgen, nauwkeurig werken, orde en netheid hier even belangrijk zijn als in de klas. Als afsluit van deze leerrijke voormiddag mochten we onze oorspronkelijke tekening uitwerken in een metalen 3D constructie. 

We zijn heel blij dat we voor dit project konden samenwerken met een vurig en warm bedrijf als Made in Inox. Dankjewel! 

  • 0
  • 01
  • 03
  • 05
  • 07
  • 08
  • 092
  • 093
  • 094
  • 096
  • 097
  • 099
  • 0991
  • 0993
  • 0994
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • logo_cultuurcuur
  • vlaanderen
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Proficiat aan de jarigen van ons 2de feestje: Ilay, Boris, Bram, Achiel en Elisa!

Er was voetbal en een spelletje 'Weerwolven'.  Ook bedankt voor al dat lekkers! 

  • IMG_5669
  • IMG_5671
  • IMG_5672
  • IMG_5673
  • IMG_5674
  • IMG_5675
  • IMG_5676
  • IMG_5679
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Deze week stelden de leerlingen van het 5de leerjaar hun boekendoos voor.
Alle leerlingen lazen een zelfgekozen boek en maakten een mooi versierde doos met passende voorwerpen in.
Best wel spannend om deze opdracht voor de klas te brengen.  Ook stelden we onze boekendoos voor aan de andere klassen van het lager.  Fijn om op deze manier anderen aan te zetten een boek te lezen.   

  • IMG_5604
  • IMG_5605
  • IMG_5606
  • IMG_5607
  • IMG_5608
  • IMG_5609
  • IMG_5610
  • IMG_5611
  • IMG_5612
  • IMG_5613
  • IMG_5614
  • IMG_5615
  • IMG_5616
  • IMG_5624
  • IMG_5625
  • IMG_5630
  • IMG_5631
  • IMG_5632
  • IMG_5633
  • IMG_5634
  • IMG_5636
  • IMG_5637
  • IMG_5638
  • IMG_5639
  • IMG_5640
  • IMG_5643
  • IMG_5645
  • IMG_5647
  • IMG_5653
  • IMG_5657
  • IMG_5658
  • IMG_5664
  • IMG_5665
  • IMG_5666
  • IMG_5668

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
  • 282e09d7-f19a-4592-a792-4400963cffd2
  • 6442593f-073a-4219-a134-a3074e7c0d62
  • 7223d1c9-d13b-4382-8a2f-f818036b4aac
  • 7ecba106-0a28-4b58-8108-a49bc6d2997e
  • 90c6ae3e-71fe-45d0-b873-1035c35c3af6
  • Afbeelding
  • Afbeelding1
  • Afbeelding1_1
  • Afbeelding2
  • Afbeelding3
  • Afbeelding_1
  • IMG_5488
  • IMG_5490
  • IMG_5491
  • IMG_5492
  • IMG_5494
  • IMG_5496
  • IMG_5497
  • IMG_5498
  • IMG_5499
  • IMG_5500
  • a2a58bd9-e590-4668-814a-b985e7dd450a
  • b085fcf3-c902-489f-a50e-7960d97985eb
  • f036c5f8-2e9e-46b9-bae3-8163b7465602
  • f9649d3a-0842-4007-84fd-18d59db63c7c
  • fc47831e-bd96-40d5-80a3-54504f2cc43c
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Fotograpjes met optische illusie of gezichtsbedrog naar aanleiding van onze wero-les over 'lenzen en loepen'.

  • IMG_0129
  • IMG_0136
  • IMG_0167
  • IMG_0168
  • IMG_0183
  • IMG_0232
  • IMG_0238
  • IMG_0291
  • IMG_0296
  • IMG_0298
  • IMG_0311
  • IMG_0321
  • IMG_0372_1
  • IMG_0424_1
  • IMG_0481_1
  • IMG_0496_1
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

In een hoekenwerk gaan we aan de slag met lenzen, loepen, magneten,....

We onderzoeken er allerlei wetenschappelijke eigenschappen.  Belangrijk is het waarnemen, leren onderzoeken en verwoorden wat we zien.

  • IMG_5352
  • IMG_5353
  • IMG_5354
  • IMG_5355
  • IMG_5356
  • IMG_5357
  • IMG_5358
  • IMG_5359
  • IMG_5360
  • IMG_5361
  • IMG_5362
  • IMG_5363
  • IMG_5364
  • IMG_5366
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Onder een stralende zon gingen we met het 5de leerjaar op pad voor onze RAK-activiteit.  

'Zomaar iets doen voor een ander / de natuur, zonder er zelf iets voor te willen', was onze missie.

Iedereen stak de handen uit de mouwen met als resultaat een propere schoolomgeving!

  • IMG_5394
  • IMG_5397
  • IMG_5402
  • IMG_5406
  • IMG_5407
  • IMG_5408
  • IMG_5409
  • IMG_5410
  • IMG_5412
  • IMG_5413
  • IMG_5416
  • IMG_5420
  • IMG_5421
  • IMG_5423
  • IMG_5425
  • IMG_5427
  • IMG_5428
  • IMG_5429
  • IMG_5430
  • IMG_5431
  • IMG_5432
  • IMG_5434
  • IMG_5436
  • IMG_5437
  • IMG_5438
  • IMG_5440
  • IMG_5441
  • IMG_5443
  • IMG_5445
  • IMG_5454

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Echte vrienden steunen elkaar. Ze dragen elkaar wanneer het moeilijk gaat. Dat bedoelen we natuurlijk figuurlijk.

Het betekent dat je elkaar troost, naar de verhalen van de ander luistert, elkaar moed inspreekt …

In de klas konden vrienden elkaar letterlijk ondersteunen en dragen (zie foto's hieronder).  En als het niet meteen lukt … dan geven we niet op, maar blijven samen proberen!  De groepjes van 4 konden even blijven staan, zonder stoelen als steun.

  • IMG_5310
  • IMG_5311
  • IMG_5313
  • IMG_5315
  • IMG_5316
  • IMG_5317
  • IMG_5318
  • IMG_5319
  • IMG_5320
  • IMG_5321

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Het 5de leerjaar beleefde een voormiddag vol 'American games'.  Baseball, American football, frisbee, kinn-ball,...

Een ideale ontspanning na de proefwerken.

  • IMG_5233
  • IMG_5235
  • IMG_5236
  • IMG_5238
  • IMG_5240
  • IMG_5241
  • IMG_5245
  • IMG_5247
  • IMG_5248
  • IMG_5249
  • IMG_5251
  • IMG_5254
  • IMG_5256
  • IMG_5257
  • IMG_5258
  • IMG_5259
  • IMG_5260
  • IMG_5261
  • IMG_5263
  • IMG_5265
  • IMG_5266
  • IMG_5268
  • IMG_5270
  • IMG_5272
  • IMG_5278
  • IMG_5280
  • IMG_5281
  • IMG_5283
  • IMG_5284
  • IMG_5286
  • IMG_5287
  • IMG_5289
  • IMG_5290
  • IMG_5291

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

De leerlingen volgden een stappenplan om hun eigen 'bibberspiraal' te maken.  Het bezorgde ons af en toe wat zenuwen!  

Gewapend met allerlei elektriciteitsgereedschap brachten we de uitdaging tot een goed einde.  We leerden de gereedschappen op een juiste manier gebruiken en kregen inzicht in de werking van stroomkringen en batterijen.

  • IMG_5180
  • IMG_5181
  • IMG_5182
  • IMG_5185
  • IMG_5186
  • IMG_5187
  • IMG_5198
  • IMG_5199
  • IMG_5200
  • IMG_5201
  • IMG_5202
  • IMG_5203
  • IMG_5205
  • IMG_5210
  • technoboost

 

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Hoe zou de wereld eruit zien zonder technologie? 

Alles wat we aanraken en gebruiken in ons dagdagelijks leven is er door het werk van techniekers en wetenschappers.  Er zijn ontzettend veel jongeren nodig om de jobs van de toekomst in te vullen.

De Vlaamse Junior STEM Olympiade wil leerlingen uit het lager onderwijs stimuleren om een opleiding in de technologie te volgen.

Op donderdag 30 november deden wij mee aan deze wedstrijd.  Tijdens de voorronde kregen de leerlingen een reeks uitdagende meerkeuzevragen voorgeschoteld. Vanaf 15 januari worden de resultaten bekend gemaakt... Nog even geduld, dus!  De leerlingen met de hoogste scores worden geselecteerd om het tegen elkaar op te nemen in de finaleronde.  Spannend...  Deelnemen is natuurlijk belangrijker dan winnen, daarom kreeg iedere deelnemer een leuke gadget!

  • IMG_5206
  • IMG_5207
  • IMG_5208

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Met een spelletje, een dansje en wat lekkers vierden we onze vier jarigen! Danku voor het leuke en lekkere feestje. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • eten
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

We begonnen de dag met een lekker ontbijt.  De koeken en chocolademelk gingen vlot naar binnen en toverden alleen maar blije gezichten tevoorschijn.  

Natuurlijk mochten Sint en Piet niet ontbreken.  Met de hele school maakten we enkele geschenkjes en zorgden we voor mooie versiering.  

  • IMG_3908
  • IMG_3912
  • IMG_3970
  • IMG_3971
  • IMG_3972
  • IMG_3973
  • IMG_3974
  • IMG_3975
  • IMG_5136
  • IMG_5137
  • IMG_5138
  • IMG_5149
  • IMG_5149_1
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Hou je vast iedereen. De RAK-week gaat bijna van start. Weet je nog waar RAK voor staat? Random Act of Kindness. Een goede daad die je zomaar doet zonder er iets voor terug te willen. Weet je wie dit soort daden heel erg vaak doet? Dat zijn VRIJWILLIGERS. Het zesde leerjaar ging op bezoek bij de vrijwilligers van Thûs. Zij zetten zich met hun organisatie vrijwillig in voor mensen met een psychische kwetsbaarheid. Als dat geen RAK-activiteit is om U tegen te zeggen. Met onze rommelmarkt en andere activiteiten van klassen die we aanstaken, willen we deze organisatie graag ondersteunen. 

Duik dus nog maar eens in je kasten, rommel nog maar eens op zolder, zoek nog maar eens in hoekjes en kantjes of je misschien nog iets liggen hebt om te laten verkopen op de rommelmarkt. Het zesde zal je met open armen ontvangen. Dit nog tot en met woensdag 31 januari! 

Doen hé! 

  • affiche
  • groep
  • huais
  • huis
  • koekje
  • spel
  • spel1
  • spel2
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

De Eerste Wereldoorlog en de Westhoek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.  De regio is als enige in België vier jaar lang het toneel geweest van vele veldslagen.

Meer dan 100 jaar later beïnvloedt de Eerste Wereldoorlog nog steeds het uitzicht van onze regio.  Wie door de Westhoek rijdt, kan niet om de vele merktekens van de oorlog heen.

Tussen de regenbuien probeerden we toch even een bezoek te brengen aan het Militair kerkhof en het herdenkingsmonument bij de kerk.

  • IMG_5139
  • IMG_5141
  • IMG_5142
  • IMG_5143
  • IMG_5144
  • IMG_5145
  • IMG_5146
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Dit is een oproep aan alle aanstekers van de Vlam! 

Doen jullie mee met de RAK-week? 

Wat dit precies is en hoe je kunt meedoen, hoor en zie je allemaal in onderstaand filmpje. 

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Het eerste groepje maakte er een leuk feestje van.

We speelden Bingo, Kahoot, Galgje, Memory,...

Bedankt Ferre, Rube, Frieke en Ibe!

  • IMG_5154
  • IMG_5155
  • IMG_5156
  • IMG_5157
  • IMG_5158
  • IMG_5159
  • IMG_5160
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

De studeerweek is niet enkel inspanning, maar ook ontspanning. Met de goede begeleiding van Wanda van Yogaplaza deden we twintig minuutjes yoga. We draaiden van alles los en lieten daarna alle spanning gaan. 

  • yoga1
  • yoga2
  • yoga3
  • yoga4
  • yoga5
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Naar aanleiding van ons thema over de prehistorie, maakten we bij de stagejuf een eigen grottekening.

Om het effect van een grot na te bootsen, werkten we op bruin kaftpapier.

We maakten ook gebruik van houtskool en wasco's.

  • IMG_5129
  • IMG_5130
  • IMG_5131
  • IMG_5132
  • IMG_5134
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Even binnenkijken in de muzische les:

klik hier

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
  • image00001
  • image00002
  • image00003
  • image00004
  • image00005
  • image00006
  • image00007
  • image00008
  • image00009
  • image00010
  • image00011
  • image00012
  • image00013
  • image00014
  • image00015
  • image00016
  • image00017
  • image00018
  • image00019
  • image00020
  • image00021
  • image00022
  • image00023
  • image00024
  • image00025
  • image00026
  • image00027
  • image00028
  • image00029
  • image00030
  • image00031
  • image00032
  • image00033
  • image00034
  • image00035
  • image00036
  • image00037
  • image00038
  • image00039
  • image00040
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Als laatste in onze lessenreeks rond techniek gingen we op ontdekkingstocht rond elektrictiteit. Waar komt het woord stroom vandaan, wat is een isolator, verbruiker, geleider, serieschakeling, parallelschakeling...? Met een reeks opstellingen vonden we het antwoord op al deze vragen. In deze les gingen er alvast heel veel lichtjes op. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
  • image00001
  • image00002
  • image00003
  • image00004
  • image00005
  • image00006
  • image00007
  • image00008
  • image00009
  • image00010
  • image00011
  • image00012
  • image00013
  • image00014
  • image00015
  • image00016
  • image00017
  • image00018
  • image00019
  • image00020
  • image00021
  • image00022
  • image00023
  • image00024
  • image00025
  • image00026
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Science, Technology, Engineering, Art en Mathematics, dat is waar het nieuwe wero-thema over gaat. In deze les ontdekken we de wondere wereld van de tandwielen. We leren verschillende, tot de verbeelding sprekende, soorten tandwielen kennen zoals het wormwiel en het planeetwiel. We onderzoeken wat er gebeurt wanneer tandwielen in elkaar haken of met een ketting of riem verbonden worden. We onderzoeken welke invloed het verschil in grootte van de wielen heeft en begrijpen nu nog beter welke versnelling op de fiets we best bergop of bergaf nemen. Na de technology kwam de art bij sommigen ook naar boven. 

  • 1
  • 11
  • 111
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
  • IMG_4932
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Je leest het goed. Het zesde leerjaar had wel degelijk een afspraakje. Een speeddate met een boek. Na drie speeddates, waarbij we snel even kennismaakten met de kaft, het lettertype, dichter, prenten.... bleek dat het allemaal om poëzie ging. Om de perfecte match te vinden, moet je uiteraard verder kijken dan het uiterlijk. Enkele leerlingenshuffles en boekenshuffles later vond iedere leerling een gedicht die hen op één of andere manier raakte. 

In deel twee van deze les gaan ze dit gedicht aan de groep voordragen. Wordt vervolgd. 

  • 1
  • 2
  • 3

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Wat is geluk, en waar vind je het?

In ons Godsdienst-thema denken we hierover na.

Om te beginnen mocht iedereen iets meebrengen wat hen gelukkig maakt.

  • IMG_4957
  • IMG_4958
  • IMG_4959
  • IMG_4960
  • IMG_4961
  • IMG_4962
  • IMG_4963
  • IMG_4964
  • IMG_4965
  • IMG_4966
  • IMG_4967
  • IMG_4968
  • IMG_4969
  • IMG_4970
  • IMG_4974
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Lekker eten, gezellig samen zijn en cadeautjes...Dat klinkt als een feest! 

  • 1
  • 371517385_877376137436912_6794575310225234691_n
  • 377292807_720389430026596_3690696403615494684_n
  • 398292768_1375868703323369_2766048100966461913_n
  • 398339086_838982814687201_723810351018247904_n
  • 398353960_237840559073311_2354560690311630158_n
  • 398519746_1090489102317333_1720009860425921537_n
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Dat Ieper een rijke geschiedenis heeft, weet iedereen. Maar niet iedereen mag binnen in het stadsarchief van Ieper en krijgt er een rondleiding.

Met de kattenstoet in het vooruitzicht, die door corona nu al zes jaar niet kon plaatsvinden, gingen we in het thema dieren door het stadsarchief. 

We zagen foto's waar soldaten kunstjes deden over paarden, oude affiches van de kattenstoet, zeer oude kaarten waar de cartograaf zeemonsters tekende, oude foto's van olifant Moni in Bellewaerde, een waarschuwing voor de zeer gevreesde koloradokever, klasfoto's van het Lyceum met een kameel,... 

We onthouden vooral: 

- Het stadsarchief is een doolhof waar je heel snel verdwaald kan raken.

- Het stadsarchief is zeer gestructureerd opgeborgen zodat de vele documenten vlot teruggevonden kunnen worden.

- Het stadsarchief is een schat aan informatie uit het verleden waar iedereen in mag komen lezen of papieren documenten aan kan toevoegen.

- Het stadsarchief heeft heel leuke kasten waar je aan kunt draaien.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Elf november, de dag waarop je vol verwachting de trap afloopt om te zien wat de Sint bracht. Maar ook, elf november, de dag waarop wapenstilstand wordt herdacht. De dag waarop we stilstaan bij de zovele mensen die gestorven zijn bij de eerste en tweede wereldoorlog. 

Meneer de directeur gaf wat uitleg over de aanleiding van WOI en nam ons mee om enkele littekens, die we zo goed als dagelijks voorbijkomen, te begrijpen en te zien. Vraag maar eens aan de leerlingen wat ze te vertellen hebben over de twee verschillende kleuren in de kerktoren of waarom er net op die plaats een militair kerkhof werd aangelegd. Misschien kunnen ze je zelfs vertellen waarom er op dit kerkhof zo'n grote open plaats is en kunnen ze uitleggen wat een Victoria Cross is. 

Misschien zullen ze niet alles hebben onthouden, maar één ding is zeker: de mensen die voor onze vrijheid vochten, worden niet vergeten. 

  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Onze linkerhand staat voor ROTS, die leggen we op ons hart. Onze rechterhand staat voor WATER, die leggen we op onze rotshand. Daarna maken we een diepe buiging en zeggen we RESPECT. Met deze groet begon elke sessie van Rots en Water. Samen met Elien maakten we er een boeiende reis van en leerden we veel bij aan de hand van actieve spelletjes en serieuze gesprekken. Er werd gelachen, er vloeide eens een traantje en er werden grenzen verlegd. We leerden elkaar en de ander nog zoveel beter kennen en kregen een hoop tools om bij de nieuwe start, volgend schooljaar, stevig in onze schoenen te staan. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Stoelendans, dirigentje, hapjes en drankjes, plezier en 6la waren de ingrediënten van ons eerste verjaardagsfeest. Dankjewel aan de jarigen voor het geslaagde feestje! 

  • jarigen1
  • jarigen2
  • k1
  • k2
  • k3
  • k4
  • k5
  • k6
  • smullen
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Na het noeste studeerwerk maakten de oud-leerlingen even tijd vrij om hun lagere school nog eens te bezoeken. De toekomstige schoolverlaters kregen heel wat info over wat hen volgend jaar te wachten staat. Een boeiend ontmoetingsmoment!

  • groepoudennieuw
  • h
  • i
  • j
  • l
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Alles wat we in ons werothema leerden, gingen we gaan bekijken, bestuderen en oefenen in het bos. Het bos maakte ons duidelijk dat de herfst het seizoen is van de zwammen, de bladertapijtjes, de kleuren en de vruchtjes op de grond. We spotten nog net een hertje en knuffelden bomen. Als afsluit van onze leuke en leerrijke boswandeling knabbelden we een lekkernijtje uit het bos.

  • 1
  • 11
  • blad
  • bolster
  • knuffel
  • knuffel2
  • knuffel3
  • knuffel4
  • zoeken
  • zwam
  • zwam1
  • zwam2
  • zwam3
 

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Vijftig minuten gevuld met zoekplezier, groepsopdrachtjes en lekkers dankzij de jarigen. Dankuwel! 

  • 1
  • 10
  • 100
  • 1000
  • 11
  • 21
  • 3
  • 5
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Iets vertellen over jezelf zonder woorden, maar in bewegingen. De bewegingen van vier klasgenoten samensmelten tot een dans. Durven, bewegen, ontmoeten, overleggen, oefenen tot wat je hieronder kunt zien. 

Dans van Nienke, Emiel, Amber en Sverre

Dans van Nelis, Eloise, Vic en Kato

Dans van Iliana, Juliette, Xander en Sienna

Dans van Elodie, Linde, Vinnie en Nicola

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Un peu de français dans la leçon de théâtre? 

Geen paniek. Om deze verhalen te begrijpen moet je geen Frans kunnen. De levende schilderijen zouden jullie het verhaal duidelijk moeten kunnen vertellen. 

In deze vier verhalen wordt niet enkel braaf gegeten en gedronken op restaurant. U weze gewaarschuwd...

  • 1
  • 11
  • 111
  • 1111
  • 11111
  • 2
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 3
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 4
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Traditiegetrouw staat de fiets in één van de eerste weken van september weer centraal. Samen met de sportdag en de lekkere tas soep, maakten we er een sportieve, gezonde week van. Dankjewel aan de kleutertjes die de heerlijke soep maakten, meester Pedro die de sportdag in elkaar stak, de juffen die de fietsweek in goede banen leidden, de politie die ons begeleidde en alle ouders die op één of andere manier een handje toestaken.

  • 1fiets
  • fiets1
  • fiets_2
  • soep_fietsen
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Volgend jaar zijn wij geen lagere schoolkinderen meer en trekken we naar het middelbaar. De eerste reeks foto's zijn de voorproefjes dat we in Ieper kregen. De tweede reeks foto's zijn de voorproefjes van Poperinge.

  • hf1
  • hf2
  • hf3
  • imm
  • imm1
  • imm2
  • imm3
  • imm5
  • imm6
  • imm8
  • imm9
  • imm92
  • imm93
  • imm95
  • imm96
  • imm97
  • imm98
  • imm99
  • imm991
  • imm992
  • imm993
  • ly1
  • ly2
  • ly3
  • vt1
  • vt2
  • vt3
  • vt4
  • vt5
  • vt6
  • vt7
  • vt8
  • vt9
  • vt91
  • Pop123
  • pop10
  • pop11
  • pop12
  • pop1234
  • pop2
  • pop3
  • pop4
  • pop5
  • pop6
  • pop7
  • pop9
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Een fietstocht naar Zonnebeke, Archery tag, minitennis, beachvolley, een spel met vlotten, teambuilding en boogschieten. We deden het gewoon ALLEMAAL. De terugtocht met de fiets was....door de wind, door de regen, dwars door alles heen... Een toffe, sportieve dag! 

  • eerstesportdag
  • eerstesportdag1
  • eerstesportdag11
  • eerstesportdag2
  • eerstesprotdag2
  • sport
  • sport1
  • sport11
  • sport2
  • sport3
  • sport4
  • sport5
  • sport6
  • sport7
  • sport8
  • sport9
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

-Wist je dat wij een klasbingo hebben? We verzamelden 16 doelen die we tegen eind dit schooljaar willen gerealiseerd zien. We kwamen met onze actie voor het goede doel in de krant dus kunnen we deze alvast afvinken. 

-Je hebt het vast en zeker ook gevoeld? De zon kwam even piepen tussen de druilerige dagen door. Het kriebelde om naar buiten te trekken. Bijgevolg vloog het zesde buiten! Wat is dat toch handig, die picknickbanken. 

-Net voor hun vertrek naar de middelbare school krijgen de leerlingen nog een rugzakje weerbaarheid mee door de sessies Rots en Water. We leren spelenderwijs onze focus te houden, stevig in onze schoenen te staan en ons hart en hoofd goed te kennen. 

-Op carnaval was het lentegevoel jammergenoeg weer ver te zoeken. Gelukkig zijn er in het 6de leerjaar 16 zonnetjes die de boel opvrolijken. 

  • 00krantenartikel
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 080
  • 09
  • 090
  • 091
  • 092
  • 093
  • 094
  • 095
  • 096
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 91

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Ze liepen, trokken sprintjes, haalden alles uit de kan, volgden hun eigen tempo, deden hun best en zorgden voor elkaar. Proficiat allemaal! Wat een warme, mooie laatste veldloop.

  • 1
  • 2
  • loop1
  • loop2
  • loop22
  • loop3
  • loop33
  • loop4
  • loop5
  • loop6
  • loop7
  • loop8
  • loop88
  • loop888
  • loop9
  • loop99
  • loop999
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Op 1 september werd er gevraagd om een aansteker van de Vlam te worden. 

Een aansteker is iemand die anderen meetrekt.

Een aansteker is iemand die goede dingen doet. 

Een aansteker is iemand die zorgt voor een ander. 

Vorige week was er de RAK-week.

Een RAK is een random act of kindness.

Een daad die je zomaar doet zonder er iets terug voor te willen.

Zo'n daad, klein of groot, maakt een ander blij. 

Je wil er niets voor terug, maar toch geeft het je zelf een goed gevoel. 

Heb je ook gevoeld hoe je vlammetje groeide en warmer werd? 

We willen jullie allemaal bedanken om met ons mee te doen.

Bedankt voor je RAK-activiteit.

Bedankt voor de spullen die je binnenbracht voor de rommelmarkt.

Bedankt voor je aanwezigheid op de rommelmarkt. 

Bedankt voor je aankopen op de rommelmarkt.

Bedankt om een aansteker te zijn. 

In totaal verzamelden we met de rommelmarkt, de verkoop van soep, de verkoop van de soepgroentjes, de goedemorgenactie, de vrije bijdrages en een eigen initiatief van een leerlinge uit het zesde leerjaar.... 

990 euro!!!! 

  • groep_in_klas
  • groep_met_juf

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Hier zijn we dan...het zesde leerjaar A van de Vlam! 

  • eerste_klasfoto

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief

De rommelmarkt staat klaar. We zien jullie daar? 

Hartelijk dank aan iedereen die spullen binnenbracht! 

  • groep
  • ianzamelen
  • inzamelen
  • inzamelen1
  • inzamelen2
  • romm1
  • romm2
  • romm3
  • romm4
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

Subcategorieën

Hospitaalstraat 13, Vlamertinge 057 209 760